ponnyer

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Stövlar + och -

Av Amanda Vilma - 17 juni 2011 20:33

Nu ska jag göra ett utrustingsinlägg om olika stövlar. Jag skriver lite +(plus) och lite -(minus) om varje stövel. Jag har inte själv provat alla stövlarna men jag har ju hört lite om vad folk som har dessa stövlarna tycker om dem.

obs: Jag var tvungen att ha små bilder för annars gick det inte. Klicka på bilderna så blir dem större :)


    

Pioneer stövlar.

+ Mjuka och sköna

+ Sitter åt snyggt

+ Inte så jättedyra

- Dragkedjan kan vara känslig

- Fästet är inte det alldra bästa

 


          

Dressyr stövlar (Vet inte märke)

+ Glansiga

+ Populära i dressyr (tror jag:P)

- Ser jättestela ut

- Man tröttnar nog på bara en helt svart ytan


    

Veredus stövlar

+ Inte så vanliga detaljer

+ Inte så många som har sånna

- Väldigt dyra

- Passar nog inte alla



     


Tretorn Falsterbo stövlar

+ Sköna och mjuka

+ Gore-tex matrial

- Dyra

- Ganska speciella stövlar, alla gillar inte dom


Tretorn Advance

+ Cool design

+ Lätt att göra rena

- Kan se lite plastiga ut

- Kvaliten är inte super


/Amanda


 
 
Ingen bild

:)

18 juni 2011 00:00

2 saker jag inte håller med om !
för det första du kan ju inte dömma stövlar som du inte ens vet märket på! Det är ju jätte stor skillnad på dressyrstövlarna, tex hur mjuka dom är, passform, kvalitet? dom flesta får man dock köttsår när man rider in dom.
Sen på veredus guarneri, dom passar nog flera en vad andra stövlar gör imed att dom har en lite sak man kan snurra på som ändrar vadmåtten. så du kan alltid ha snygga , slimmade stövlar vad du en har för vad! :)
annars kul att läsa om sådant här !

Amanda Vilma

18 juni 2011 09:25

Dressyrstövlarna var min egen åsikt för jag har själv provat likadana stövlar.
Veredus stövlarna menar jag inte storleken utan utseendet på stövlen. Jag vet att man kan ha slimmade stövlar på typ alla vader tex pioneer.
Okej tack :)

 
Ingen bild

dedu;););)

18 juni 2011 09:31

kan du inte göra en outfit till mig?
jag har en svart/brun c-ponny.
Jag vill gärna ha en tävlingsoutfit och jag gillar vita färger:D

Amanda Vilma

18 juni 2011 09:32

visst kan jag det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Vilma - 30 juni 2011 21:11

Bloggpaus här på denna bloggen ja tyvärr ni läste rätt. Vi kommer att ha en bloggpaus här på denna bloggen ett tag framöver. Vi kommer nog att blogga på våra egna bloggar: Hopponnyn.bloggplatsen.se (amandas)   vilmapetersson.bloggplatsen.se (...

Av Amanda Vilma - 28 juni 2011 13:56

Jag måste bara hissa GlenGordon! Dom har sjukt snygga pannband, täcken och schabrak :) Jag älskar dom nya schabraken, ska kolla på dom i Falsterbo. Snygga, bra kvalite, och inte jäättedyra.   Det första schabraket är det nya, luvorna är ock...

Av Amanda Vilma - 28 juni 2011 13:12

Hej! Vilma snackade igår om att vi skulle ha en hot or not(heter det så?:) Och då tyckte jag att det lät bra. Så om ni vill så kan ni skicka in bilder(på dig och hästen) till vår mejl och sen lägger vi upp dem på bloggen och har en lista som vi går...

Av Amanda Vilma - 27 juni 2011 11:00


Hej! Detta är ett tidsinställt inlägg så jag är nog i stallet när ni läser detta :)   Jag pratade ju om att jag skulle sälja min racesafe väst och köpa en brun ridväst istället, för jag har ju brun hjälm, stövlar och skor+chaps. Dom flesta var ...

Av Amanda Vilma - 27 juni 2011 09:34


 

Presentation

Hej! Vi är två tjejer som älskar hästar. Vi kommer att blogga om vårat liv med hästarna. Träning, tävling och vardag! Följ gärna vår blogg :) /Vilma & Amanda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards